BSK bezoeken!! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Overdegrens2015 - WaarBenJij.nu BSK bezoeken!! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Overdegrens2015 - WaarBenJij.nu

BSK bezoeken!!

05 Maart 2015 | Koeweit, Koeweit

Wat een dag vandaag. Het begon allemaal heel erg vroeg. Wij gingen gisteravond rond 11 uur naar bed, maar naar bed gaan betekent niet hetzelfde als gaan slapen. Na ongeveer een uur drukte en wat gepraat en gelach is het toch nog gelukt om in slaap te vallen. De volgende morgen ging de wekker om 4.45. Hier werd voorderest geen gehoor aan gegeven aangezien Stephanie wakker werd van Rene zijn wekker. Zelf sliep hij erdoorheen terwijl de telefoon letterlijk naast zijn oor lag. Om 5 uur zijn Stephanie en Tessa gaan douchen. Lilian en Rene zijn gaan omkleden en klaar maken voor de lange dag. We gingen vandaag namelijk een school bezoeken. De BSK, Britain school of Kuwait. Het is niet heel veel anders dan Nederlands onderwijs. Natuurlijk zijn er wat kleine verschillen. Het grootste verschil met hun onderwijs en ons onderwijs is dat zij overal geld voor hebben, althans hier in Koeweit. Wij hadden een interview met de directeur en die zei doodleuk. De buren klaagden over het geluid van de kinderen dus hebben hun huizen gekocht. Zo kunnen ze ook niet zeuren. Alles is hier te koop in Koeweit. Het is echt een heel ander bestaan dat wij, Nederlanders, gewent zijn. Toen wij de school rondliepen zijn wij echt behandeld als koningen. Alles mochten we bekijken, we mochten overal komen, het eten in de kantine werd gesponseerd en tot slot hadden we gereserveerde stoelen tijdens een talentenshow. En wat een talentenshow! Deze kinderen hebben echt talent. Ze zingen prachtig, ze dansen geweldig en spelen instrumenten als de beste! Het is zo bijzonder in de school.
Het hele dagen Engels praten gaat wel steeds beter. Vooral als je na vandaag een Engelse school binnen bent geweest. Aan het begin was het vooral raar en soms wat eng maar nu is het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Het is nu zelfs zo normaal dat we soms Engels en Nederlandse zinnen tegelijk maken. Bijvoorbeeld, Do you know where mijn tas is? Meestal hebben we het wel door maar er zijn momenten dat je erna gewoon door praat. Heel apart eigenlijk. De belevenis op de school is zo bizar en veel dat dat niet in 1 blog neer te zetten is. Maar wij zullen even wat punten op een rij zetten.
- Alles is te koop voor een buitenlandse school
- Elk kind heeft zijn Ipad/laptop en eigen schoolboeken
- 17% wordt met de bus naar school gebracht de rest komt met de auto
- Er werken 2300 mensen op de BSK, waarvan 200 leraren
- De leerlingen gaan van 1,5 of 2 jaar tot hun 18de hier naar school
- Volgens de Engelse wet mogen de examens niet in een klaslokaal afgenomen worden en moeten met aparte tafels en stoelen afgenomen worden.
- Elke tijdzone moet zijn examen tegelijk plannen. Bijvoorbeeld Moskou en Koeweit hebben dezelfde examens en moeten tegelijk worden afgenomen.
- BSK is een particuliere school. Ook laten ze alleen de leerlingen blijven die boven het gemiddelde zitten. De meeste leerlingen gaan na de BSK ook door naar Harvard of andere grote universiteiten.
- Door het slijmen van Tessa hoeven we alleen nog maar een papiertje te halen en mogen wij bij de BSK gaan werken.
Marjolein heeft voor ons gekookt vandaag. Het smaakte heerlijk. Pasta met tomaten saus, bacon en zongedroogde tomaten. Als toetje zijn we de stad in gereden en hebben we lekker zitten smullen van de chocolodafondue. Het was WEER een geslaagde dag vandaag.
Bedankt BSK en natuurlijk zijn Vishal en Marjolein niet te vergeten! Het is echt een geweldige week tot nu toe.

• 05 Maart 2015 - 23:03

Peter En Jantina:

Wat maken jullie toch super veel mee echt geweldig! Jullie komen met een extra koffer aan ervaring naar huis. en ja nu nog even dat papiertje. geniet erverder nog maar even van.

• 06 Maart 2015 - 21:18

Jaco En Ingrid :

Jullie komen toch nog wel terug he?