De eerste dag in Koeweit maar de 3e dag v.d reis - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Overdegrens2015 - WaarBenJij.nu De eerste dag in Koeweit maar de 3e dag v.d reis - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Overdegrens2015 - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Koeweit maar de 3e dag v.d reis

04 Maart 2015 | Koeweit, Koeweit

De derde dag vandaag. Gister werd ons verteld dat we een beetje moesten uitslapen. Na zo’n lange vlucht hadden we dat ook wel verdient.
Rond 11 uur was iedereen wel wakker en bekeken we het uitzicht. Prachtig om te zien! Een helder blauwe lucht en een helder blauwe zee. Toen Stephanie het raam opzette kwam er meteen een warme lucht naar binnen. Heerlijk wakker worden dus. Ook voor Tessa, zuchtend en kreunend werd ze wakker en begon meteen met pfff jongens wie heeft het licht… ooooh wauuuuw….
Even rustig douchen en vervolgens aan het ontbijt. We hadden pasta, brood maar als je in Koeweit ben moet je natuurlijk ook het eten proberen en dat begint bij een stevig ontbijt. Een soort naanbrood met tijm en olijfolie. Het smaakte boven verwachting goed. Natuurlijk kan een gebakken eitje niet buiten blijven. Een heerlijk begin van de dag.
Na wat omkleden en klaarmaken voor de rest van de dag de auto ingestapt en zijn we door Koeweit heen gereden. Je kijkt echt je ogen uit als je alleen al in de auto zit. Aan het begin werd niet heel veel gesproken maar alleen maar door de ramen naar buiten gekeken. Toen we bij het museum aankwamen was hij nog gesloten dus wat doe je dan? Dan ga je een boottripje maken.
Het was heerlijk op het water. Je gaat ongeveer 20 minuutjes op het water maar het uitzicht op de stad is heel mooi om te zien.
Na het boot reisje terug naar het museum. Althans dat was het plan. Vishal kreeg het idee om een ‘echte’ falafel te eten. Niet alleen de echte, het wordt nog beter. Het zijn namelijk de ‘BESTE’ falafels in Koeweit. Het was goed te eten. Toen toch maar naar het museum gegaan. Het begon een beetje saai en we keken naar hoe vroeger bootjes gemaakt werden. Toen we door liepen naar het volgende gedeelte, liepen we door een ouderwetse markt. De poppen zagen er een beetje eng uit maar het was wel heel indrukwekkend. Het leek een beetje op de fata morgana. Het einde was het leukst. Je lag in een stoel en keek naar een film hoe de aarde ontstaan was. Tenminste dat denken wij want het was in het Arabisch.
Wij hadden allemaal zoiets van we gaan nu weer naar huis en eten, maar nee. Er stonden nog meer dingen op ons programma. We reden naar een supergroot winkelcentrum. Deze was trouwens ook redelijk prijzig. Je betaald omgerekend €1600 euro voor een tas. We liepen een rondje. De mall heeft 3 verdiepingen maar gelukkig heb je roltrappen die je omhoog helpen. Na een hele dag intensief overal rondkijken foto’s nemen en rondlopen wil je ook wel met een roltrap omhoog. Voordat we naar huis gingen we nog even een toetje halen voor na het eten. Banana pudding. Voor diegene die seks in the city hebben gevolgd, ja zeker dat toetje. Eten zou besteld worden dus wij gingen naar huis. Voordat we naar huis gingen moest Vishal nog even langs een goede vriend. Doordat hij en Marjolein begonnen over een Kameel en Tessa daar over glinsterende ogen van kreeg gingen we langs een kameel om even kameel te rijden. Super spannend maar wel echt super gaaf. Hop naar huis en het eten kwam vlak nadat wij thuis aankwamen. Het eten was echt super lekker. Een grote schaal met allemaal verschillende soorten dingen qua eten. De foto’s komen allemaal nog.
Voor we de dag afsluiten bekijken wij nog even wat speciale vragen voor morgen. Morgen gaan wij namelijk een kijkje nemen in de school van Koeweit.
Maar voordat we dan gaan doen nog even wat speciale dingen over Koeweit.
- Links of rechts op de weg rijden maakt niet uit. Zie je plekje gas geven en zorgen dat je daar komt.
- Bellen achter het stuur is geen enkel probleem zolang je maar niet teveel herrie maakt.
Hebben we al verteld dat het weer hier geweldig is?

• 04 Maart 2015 - 22:29

Saskia Engels:

Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in die korte tijd dat jullie daar zijn! Leuk hoor. Succes morgen op die school,ben benieuwd. Slaap lekker!

• 04 Maart 2015 - 23:13

Peter En Jantina :

Wat weer een verhaal. Zo te lezen hebben jullie het super naar je zin en maken al heel wat mee.we zijn benieuwd naar de foto s. Morgen vroeg een school bezoeken dus weer heel veel indrukken.welterusten voor nu

• 05 Maart 2015 - 08:31

Wilma:

Ja hoor! Je had al verteld dat het weer geweldig is. Dat hadden we heus wel begrepen: hier veel wind, regen en kou gisteren.....
    Mooie dag op de school gewenst!

Warme groet,

Wilma

• 05 Maart 2015 - 13:11

Miranda Van Velzen:

Leuk om zo met jullie mee te leven. En super voor Tessa dat de kameel rit al is gelukt!